søndag 5. april 2015

[2015] Dag 9: Romvesener og dørgende kjedelig kjøretur til Albuquerque

Jeg fikk nå sove greit på motellet, men jeg har ikke vært våken lenge før jeg hører masse meksikanere rope og hoste (?!) høylytt. 

Da jeg går inn på kontoret for å sjekke ut så er det ingen der. Bare en lapp som sier legg nøklene på disken, noe flust med andre hadde gjort før meg.

Den "deluxe continental breakfast" var en vaffelmaskin og små pakker med frokostblanding. I don't think so... Kjører heller ned til et lite sted som heter "The Cowboy Cafe". 


Jeg bestiller egg, bacon og pannekaker. Tok ikke bilde, men det var en ekstrem størrelse på disse pannekakene. Smakte helt greit og var nok definitivt bedre enn det skvipet de "serverte" på motellet. 


Dette er jo Roswell, som er mest kjent for å være åsted der noe styrtet på 40-tallet. Noe som mange fremdeles tror var en UFO. 

Romvesener er ihvertfall velkomne på Arby's. 


Er du ikke helt overbevist at eventuelle utenomjordiske har gode hensikter, så kan du få kjøpt litt ting å forsvare deg med her:


Jeg går først inn på International UFO Center for en liten titt i museet. 


Museet er for det meste fylt med avisutklipp og diverse utstyr som er brukt i forbindelse med forskning på UFOer. 




De har også en seksjon som viser bilder av uidentifiserte objekter, men også objekter som har blitt identifisert som noe annet. Alt fra hjulkapsler til forklarlige lysfenomen. 



Alt i alt, greit nok. Det kostet kun $5,så det var ikke bortkastede penger sånn sett. 


Selve området som er myntet på turister er veldig lite. Og det er en sånn typisk turistfelle med et par souvenirbutikker som selger mye av det samme. Ellers er det absolutt ingenting annet av interesse i Roswell. 


Jeg kjører en kjapp tur til et lite parkområde for å se om jeg kan finne på noe der.  


Bottomless State Park, heter det. Joda, det er jo litt fint. Men fort gjort. 


Jeg får bare komme meg videre og så får jeg ta en liten lunsj etter jeg er ute av Roswell. 


Veien fra Roswell til Albuquerque er nesten helt tom for trafikk, og jeg finner etterhvert ut at det er mange timer til neste spisested. Ikke en bensinstasjon engang. Urk. Da blir "lunsjen" chips og beef jerky. 


Etter mange timer med absolutt ingenting, så kommer jeg endelig frem til Albuquerque. En by som er mest kjent for å være stedet der Bugs Bunny alltid går feil:




Jeg parkerer i gamlebyen og booker samtidig et rom via mobilen på et Hilton Garden Inn som ligger ved flyplassen.



Historisk sett så er dette området litt interessant. Men også dette er en turistfelle, med masse souvenirsjapper og små spisesteder. Ikke så utrolig spennende for min del, men greit å spasere kjapt gjennom.





Men jeg finner noe som heter Rattlesnake Museum. Det må jo være litt gøy, ikke sant? 


De har en del slanger utstilt sammen med andre saker som på en eller annen måte knyttes til disse dyrene. Enten det er filmplakater, gamle leketøy og andre finurlige duppedingser.  




Jeg fant også ut hvilken klapperslange jeg møtte på i villmarken i South Dakota i fjor (ikke avbildet) 



Etter et artig lite besøk her så sjekker jeg inn på hotellet. Hilton Garden Inn er som ofte ganske bra, og det var ingenting å utsette her heller. Heller ikke prisen jeg endte opp med å betale, som var ganske grei ;-) 


Igjen så er jeg lite kreativ i matveien (what a shock, right). Siden jeg snart skal østover, så benytter jeg muligheten til å stikke innom Jack in the Box igjen (da det er det lite av disse lengre østover). Denne var enda bedre enn forrige besøk, og kjeden klatrer noen plasser opp på listen min.


Hva skal jeg så finne på i Albuquerque i morgen? Jeg har ingen peiling, men noe dukker vel opp.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar