fredag 10. april 2015

[2015] Dag 13: Koselige Ohio

Holiday Inn har ingen frokost inkludert, så jeg får meg en frokostburrito m/ tilbehør på Taco Bell rett ved siden. Overraskende bra burrito faktisk. 

Etter en kjapp handel på Kroger (et supermarked av skikkelig kvalitet og mye trivelige medarbeidere enn andre kjeder, som kan forbli navnløse akkurat nå), så kjører jeg til downtown Cincinnati for litt kjapp sightseeing. 


Cincinnati er (i likhet med resten Ohio) et typisk arbeiderklassesamfunn. For en kar fra den norske middelklassen så er det noe med atmosfæren som gjør det ekstra behagelig og trivelig. Førsteinntrykket av Cincinnati er utelukkende positivt. Forstedet som jeg tilbrakte natta i var også veldig koselig. 

Første stopp blir Carew Tower. En kan ta heisen opp til toppen for en kjempeflott 360 graders utsikt av byen. 




Ganske overskyet, så det er ikke beste utsikten i dag. Men regner nå ihvertfall ikke. 


Jeg har en lang kjøretur foran meg (skjønt jeg vet ikke helt hvor langt jeg skal i dag), så jeg setter meg bak rattet. 


En liten svipptur innom Kentucky og så tilbake til Ohio. 


Litt mer musikalsk påfyll trengs, og jeg finner en CD med Dream Theater jeg mangler, samt den nyeste til Nightwish på FYE. Da er alt klart til en ny strekning. 


Sørøst Ohio er spedt befolket og er vel en forsmak på West Virginia. Ikke så mye å fortelle fra turen, men det er nå litt mer trivelig her enn på interstaten. 


En lunsj blir tatt på Arbys. Deres Smokehouse Brisket er like god som i fjor. Det er ikke mulig å mislike noen som baserer hele menyen sin på utallige lag med rent kjøtt. 

Det blir full diett når jeg kommer hjem igjen. Jeg har som regel at den dagen jeg står i dusjen og ikke ser min egen penis fordi magen er i veien, da er det full skjerpings. Heldigvis har det ikke gått så langt enda ;-) 




Mange småsteder her med forholdsvis beskjedne boliger. For oss nordmenn som er langt over gjennomsnittet opptatt av boligstandard, så er det et uvant syn å se så mange boliger som forlengst hadde blitt kondemnert i Norge. Det er mye som kan bli bedre i Norge, men det er ikke å legge skjul på at de fleste i Norge er ganske heldige. 




Jeg har jo gått med på en liten utfordring å legge ut bilder der jeg tisser steder ingen andre har tisset. Uansett hvor smakløst det er, her gjør jeg mitt fornødne ute i skogen et eller annet sted sørøst i Ohio. 




Og da kom jeg til USAs hillbillystat nummer 1; West Virginia. 


Jeg skal være litt forsiktig med å legge ut fordommene mine på en allmenn tilgjengelig blogg, men denne staten består for det meste av hvite med lav inntekt, og rangeres veldig lavt på det meste av undersøkelser. Økonomi, livskvalitet og helse, bare for å nevne noen. Ekstremt mange tenåringsmødre og urovekkende mange barn blir født med tegn på at de har blitt utsatt for alkohol og narkotika. Da tenker en sitt. 


Jeg kjører rett til Charleston, som er statens hovedstad og største by, med drøyt 50.000 innbyggere. Jeg sjekker inn på et veldig fint Country Inn and Suites der jeg blir ønsket velkommen av ei koselig dame som tilbyr meg cookies. 


Jeg bestiller en liten burrito og noen soft tacos hos hillbilliene på Taco Bell og tar en rolig kveld foran TVen. (Jeg tuller litt med hillbillier, men det er absolutt ikke vondt ment. Jeg liker meg faktisk veldig godt i slike områder).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar