søndag 12. april 2015

[2015] Dag 14: Naturskjønn kjøretur i hillbillyland

Det blir mer og mer vanskelig å komme seg tidlig opp på morgenen,men det gjør egentlig ingenting. Jeg har ingen spesielle planer i dag, annet enn å komme meg videre sørover. 

For anledningen har Dr. Pepper fått besøk fra Tab. 


Jeg planlegger å stoppe og knipse litt bilder av West Virginia State Capitol før jeg drar videre. Men det blir bare til at jeg knipser litt fra bilen.


Litt tåke er det, men det gir seg heldigvis ganske kjapt. 



West Virginia er ikke særlig tett befolket, og har masse flott natur å by på. 




Det som er litt synd er at våren har ikke kommet skikkelig enda. Tenk hvor flott det hadde vært med alt i full blomst. 




Og sånn som dette bor folk her borte. 



Det var riktignok noe av det verste. Men litt annerledes enn hva en ser andre steder. Og gjerne med masse "no trespassing" skilt og hjemmelagd piggtråd. Med folk virker hyggelige, om litt smårare. Dette kan vel sies å kanskje være USAs svar på indre Agder (hihi...) ;-) 



Og her er det noen som absolutt ikke er begeistret for de lokale myndighetene. 


Jeg stopper for en lunsj i et lite sted som heter Lewisburg. Koselig sted som ser ut til å ha litt turisme. 




Etterhvert så kommer jeg inn i Virginia og legger ned på det som kalles Blue Ridge Parkway. Dette er en nasjonal parkvei som går nedover områder i Virginia og North Carolina. Den er nærmere 750 km lang, og er laget for sightseeing med masse utsiktspunkter en kan stoppe på. 

 





Litt dyr treffer jeg også. 


Dette er litt interessant. Det er gamle bygg som har blitt delvis restaurert, og illustrerer hvordan livet har fortonet seg for mange i disse områdene som kalles "The Appalachians", hvorav navnet referer til fjellkjeden som strekker seg fra nord til sør. 






Etter mye kjøring så kommer jeg meg helt til Hicksville Hillsville, Virginia. Jeg finner et greit Hampton Inn der jeg kan strekke meg litt ut, da det har vært veldig mye kjøring i dag.  


Jeg er ikke den eneste som tilbringer litt tid i bilen. Paret som kom inn samtidig med meg hadde vært på veien siden klokken 5 i morges. Så de vinner (eller taper, alt etter hvordan en ser det). 

Rommet er forresten mye større enn normalt for et Hampton Inn og er kanskje blant de bedre hotellene jeg har besøkt innen kjeden. 

Middag blir gjort på nærmeste burgersjappe, som i dette tilfelle er Wendy's. En kjede som jeg ikke var så veldig fan av tidligere. Den var absolutt på "the naughty list" tidligere, men har sakte men sikkert beveget seg over til den andre listen. Spesielt etter et fantastisk måltid litt utenfor El Paso litt tidligere denne måneden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar