mandag 13. april 2015

[2015] Dag 17: Farvel Smoky Mountains og baseball i Atlanta

I går var jeg litt irritert over at jeg tok med meg joggebukse og jumper med til USA. Planen var å bruke dette på campingtur, men det har vært litt for varmt for det.

Vel, det var ikke så dumt allikevel. :-) I natt var det helt nede i 5 grader celcius, så da fikk de endelig krype ut av kofferten. Frokost blir smurt og telt pakket ned, og bilen ser ganske ensom ut der den står. 


En vakker soloppgang i Smoky Mountains. 



Jeg legger ut på en kort 50-minutters tur til Laurel Falls for å få kroppen litt i gang før jeg kjører sørover. Forkjølelsen er det lite igjen av, og den ligger nok igjen i den utsvettede t-skjorta fra i går. 



På vei ut av parken på østsiden (som ligger i Tennessee) så kommer jeg over 2 småsteder, Gatlinburg og Pigeon Forge. 


Gatlinburg ligger ikke mange minuttene unna, så dette er nok et bra sted for de som vil overnatte på hotell med allikevel tilbringe hele dager i parken. Det skal nok være nok å gjøre her for både store og små. 


Pigeon Forge er en del større, og det kryr av minigolfbaner, kinoer, souvenirerbutikker og masse annet myntet på turister. 




Det er noen timer ned til Atlanta og jeg vil ikke være for sen i dag, så det blir bare at jeg kjører forbi mens jeg knipser litt bilder. 


I Tennessee så er det ihvertfall litt tendenser til vår. 


Lunsj blir tatt på Krystal, en lokal kjede jeg ikke har fått prøvd tidligere. Akkurat som White Castle, er det små sliders som gjelder. Disse var bedre enn White Castle, men ikke noe høydepunkt. Disse små, tynne, lysebrune "kjøttstykkene" ser ut som de er kokt i mikrobølgeovn. 


På motorveien ser jeg et skilt for McKay, en gigantisk butikk med brukt musikk, film og bøker. Jeg var innom der for 2 år siden litt lenger vest i staten, så det frister med et lite besøk også her. Jeg svinger kjapt av og finner selvfølgelig litt småting (selv om jeg lovet meg selv at jeg skulle ikke kjøpe så mye denne gang). På vei tilbake til motorveien så møter jeg på en kirkegård dedikert til falne sørstatssoldater. 


Rett etter er Tennessee historie for min del, og Georgia blir åsted for resten av aktivitetene mine på denne turen. 


Jeg booker meg inn på et Holiday Inn Express litt nord for downtown. Denne gang for 2 netter. 


Og nå er det baseballkamp på Turner Field. 


Atlanta Braves får i dag besøk av New York Mets. 


Det tar bare et snaut kvarter fra hotellet til stadion. 


Atlanta var jo også verter for Sommer-OL i 1996.



Kampen er veldig underholdende, og Braves stikker av med seieren. Laget er nå ubeseiret i de 5 kampene som er spilt i serien hittil i år. 



Tar litt lengre tid å komme meg tilbake til hotellet. Jeg er visstnok ikke den eneste som har vært på kamp. Usikker på hvor mange tilskuere det var, men basert på hva maks kapasitet er, så gjetter jeg med til rundt 34.000, noe som er rundt snitt i år. 


Så nå er det bare 2 dager igjen av turen. Jammen så fort tiden går. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar