mandag 13. februar 2017

[2017] Dag 8: Welcome to the Jungle


Jeg var nå tilbake i Sydney for den siste dagen her. I kveld skulle det bli konsert med et gjenforent Guns N' Roses, men det var enda en del timer til. 

Så da fikk jeg kaste bort litt tid i Taranga Zoo, som ligger på nordsiden av byen. 

Og der fikk jeg også frokost i form av ostesmørbrød a la crossaint og en Powerade. 

 

Litt selskap sammen med maten var ikke å forakte. 

 

Og så var det bare å spasere gjennom. Det var veldig varmt og etter alle turene så var jeg nok litt trøtt i dag. Selv om jeg sov veldig godt i den lille leiligheten i natt. 

 

 

Dyrelivet i Australia er ganske fascinerende. Ryktet sier jo at alt dyreliv i landet er ute etter å drepe deg, men både giftige krypdyr og krokodiller er begrenset til visse steder i landet. Så akkurat det ryktet er nok litt overdrevet.

 

Nam, godt med... blader? 😵 Jeg er så glad jeg ikke er vegetarianer.

 

Jeg labbet forsiktig rundt i varmen, litt trøtt og sliten. Denne gjengen virket derimot optatt av å holde seg ekstra varme.

 


 

En trøtt wallaby. 

 

Er det bare jeg som synes disse kenguruene er litt skumle? Noen av de ser koselige ut, men andre ser ut som de er klar til å drepe meg. Karen under ga meg et blikk som kunne drepe. 

 

Da er denne karen mer koselig. 😊



Og en trøtt liten djevel. 

 

Dyreparken i seg selv var helt OK, og plasseringen var det ingenting å si på. Fantastisk utsikt mot bykjernen. 

 

 

Og her var altså denne "fryktede" skapningen. Holder kun til i nord (langt unna hvor jeg skal være) så de som fryktet for livet mitt kan slappe av. Og de som håpte at jeg kanskje ikke ville komme levende fra Australia; sorry, mates! 

 

Som nevnt, så var det varmt og altså ingen fare for at boblejakken måtte frem. Jeg var allerede litt vel klam i bokseren. 😓

 

Etter noen timer så kjørte jeg inn mot flyplassen, der jeg hadde booket et rom på et Ibis Budget hotell, rett ved innenriksterminalen. 

Yay, ei bro...

 

Kjøre i Sidney har ikke vært noe problem. Trafikken glir lett og det å kjøre på feil side blir en vane etter 10 minutter. 


 

Selve hotellet var bare middelmådig og jeg hadde et booket et ganske lite rom. Men det dugde jo. Det viktigste var at det var rett ved flyplassen. Det var nemlig en fare for litt lite søvn i natt. 

Lunsj/middag måtte jo også til, og denne gang ble det heller en tur på KFC for litt kylling. Og endelig fikk jeg meg et greit måltid, etter masse "meh" måltider. Og sikkert mye bedre enn salatbladene til øgla. 

 

Etter litt fred og ro, samt klargjort kofferter, så var det endelig klart for Guns N' Roses på ANZ Stadium (som ligger i Sydney Olympic Park). 

 

Og tradisjon tro så fikk jeg med ei t-skjorte. Tøffere enn nattoget. (Fansen tar nok referansen her 😛)

 

Oppvarmingsband var Rose Tattoo, et australsk band som har holdt på siden midten av 70-tallet. Helt greit, men har aldri brydd meg særlig om de. Guns N' Roses gjorde faktisk en kul cover av låta "Nice Boys" i 1986.

 

Og første del av åpningslåta kan sees her. 



 

Utrolig herlig å se gjengen tilbake igjen. 😊 Slash var like god som alltid, og Axl Rose kjørte samme klesstil som for 25-30 år siden, og både løp og danset rundt. 



 

Noen låter funket knallbra, mens andre druknet litt. Lyden var ikke alltid like bra, noe som sikkert hadde noe å gjøre med at dette var en gigantisk utestadion. 

Opprinnelig var det kun i dag det var konsert, men de satte opp en ekstrakonsert rett etter. 

 

De kjørte også en cover av AC/DC og til publikums ekstase, så dro de likegodt opp frontfigur i AC/DC, Angus Young, for anledningen uten skoleuniform. 

 

 

Alt i alt en bra konsert. Noe magisk og noe midt på treet. Men som en ekte fanboy fra tidlig 90-tall og utover, så var det herlig å se gjengen live. Og jeg var ikke den eneste. Stemningen var høy, og turneen deres har hittil dratt enorme mengder fans, til høye summer. Jeg hadde en forholdsvis rimelig billett, men den kostet meg allikevel 180 Aussie Dollars! 😮 Men no worries, mate. Dette var jo "once in a lifetime".

 

Good night Sydney!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar