torsdag 15. oktober 2015

[2015-2] Dag 15: Brune vafler, hvite hvaler og rød solnedgang.

Ny dag, nye muligheter. Men samme, gamle frokost. Men Hampton Inn akkura her ser ut til å ha litt mer enn hva de har hatt tidligere på de fleste stedene sine, og da glir det ned litt bedre. 


"Ready to roll!"



Det begynner å bli veldig flotte høstfarger her borte, og flottere skal det bli. Målet i dag er å komme meg bort til Newport, Rhode Island. Det er ikke en særlig lang kjøretur og jeg kommer først over til Connecticut. 



Jeg har fått et tips om å stikke innom Mystic Aquarium og etter en liten shoppingrunde (det ble for det meste litt film og musikk) så plotter jeg akvariet inn i GPSen. 



Akvariet er veldig kjent for sine "Beluga Whales", som er mer kjent under navnet hvithval på norsk. Disse finnes også i norske områder utenfor Svalbard. 



Hvilke fantastiske dyr. De minner meg mer om delfiner enn hvaler og de virker litt smålekne av seg. 


Inget akvarie er komplett uten sjøløver. 



Eller pingviner. 



Litt senere på dagen så står sjøløvene for underholdningen. Dette showet er riktignok litt skuffende da de for det meste bare forklarer og viser litt hva de skal gjøre for et show nærmere Halloween. Da blir det ikke et komplett show, men mer enn teaser for hva som kommer senere. Og så er jeg litt skuffet at ingen av trenerne falt uti, det er alltid gøy. For noen pingler... 


Men kanskje den største skuffelsen kom ved piranhaene. Jo de biter og småspiser, men det at de kan spise opp mennesker på få minutter er ikke sant i det hele tatt. Seriøst?! Hvis du ikke kan stole på informasjon du får i b-filmer, hva kan du egentlig stole på da? Snakke om å knuse en ung manns illusjoner. Dette er på nivå med å få vite at julenissen egentlig er et utkledd familiemedlem. Snufs...




"Look, mom... it's Nemo!"


Og for å fortsette Disney referansene, så har vel disse to under blitt sett i The Little Mermaid. Jeg tror ikke at det var akkurat de samme. Disse virket litt mindre animerte. 



Et koselig besøk på akvariet og turen videre fører meg ganske snart inn i Rhode Island. 


Alltid bilder av broer, det er kult. 



Jeg finner frem til Travelodge, der jeg har fikset meg rom for natten. Det er ikke så altfor mange rimelige å velge mellom her i området, men dette ser ut til å være ganske greit for $60.


Rommet er overraskende bra. En liten snodig ting er at selv om det er Queen-size seng, så er det dimensjonert for King-size (med ryggbord (er det noe som heter det?) som er altfor bredt. Det fører til at det blir store mellomrom mellom madrass og nattbord, noe som er veldig upraktisk.


Newport ligger ved kysten og nede ved stranden finner jeg en "cliff walk" der jeg kan ta en liten spasertur ut mot klippene. 



Jeg har virkelig sansen for de dramatiske skiltene de av og til putter opp. 😊 Mangler bare en snakkeboble med alt i caps lock.


Et virkelig flott område som ser ut til å være flittig brukt av lokalbefolkningen. Alt er asfaltert, noe som egentlig er en ulempe med tanke på at jeg fremdeles har store vannblemmer på føttene. Uansett hva problemet er, så pleier jeg å si at løser seg med å "gå det av". Men dette er vel en av unntakene der det ikke fungerer. 



Dette trivelige huset var dessverre ikke til salgs. Men det er kanskje like greit. Jeg har brukt opp feriepengene for i år. 



Og solnedgangen i Newport er en perfekt avslutning på dagen i dag. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar