onsdag 7. oktober 2015

[2015-2] Dag 11: Mot "The Big Apple" og "Go Mets!"

Jeg har ikke kjempeplaner i dag, men jeg skal nå ihvertfall bevege meg inn til New York. 

Etter frokost er inntatt så får jeg printet ut billetter for parkering til dagens baseballkamp. Det er nok ingen problem å fikse parkering når jeg kommer, men jeg liker å ha det plass på forhånd. Bare sånn i tilfelle. 


Da er det (som vanlig) bare å sette i bilen.


Halloween er jo i slutten av måneden, men Walmart har allerede pyntet. 



Været ser ut til å bli skikkelig bra i dag. 


Det i motsetning til nede i South Carolina der de nå har fått tusenårsflom. Glad jeg kom meg bort derfra før det verste slo inn. Som tidligere nevnt så la jeg jo kanoen igjen hjemme. 



Det ser ut til å nærme seg høst  i New Jersey idet jeg stopper for en kjapp lunsj. 




Baseballkampen starter allerede kl. 3 i dag og det er siste kamp i den ordinære sesongen. 

Her ser vi Manhattan i bakgrunnen idet jeg kjører over en av broene som knytter New Jersey til Manhattan. Her er det bompenger i alle retninger og det blir fort endel penger ut av det. Jaja... Må man, så må man. 



Trafikken blir fort mye mer aggressiv her, og New Yorkerne er ikke de mest høflige i klassen. Alle presser seg frem og du må være litt frampå (og småfrekk) for å komme deg frem. Ingen "southern hospitality" her i gården nei. 

Men jeg kommer meg nå helskinnet (og bulkefri) frem til slutt. 



New York Mets har allerede vunnet puljen sin og de spiller i dag sin siste kamp mot Washington Nationals. 


Mets vinner til slutt i en forholdsvis kjedelig og hendelsesløs match. 

Citi Field (hjemmearena til NY Mets) ligger i bydelen Queens og jeg kjører videre østover på Long Island og til et lite sted som heter Riverhead, der jeg har booket et Hilton Garden Inn for natten. 


Og jeg klarte nå å finne noen filmer her også. Jeg er kanskje en av de siste forkjemperne for fysisk media, men det er mye så kjekkere.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar