tirsdag 3. april 2018

[2018] Dag 28 & 29: Koala og harer

Ny dag, nye muligheter. Foruten en kjapp stopp for en kyllingburger tidligere, hadde jeg ikke vært nede i selve sentrum av Geraldton. 



Fint og koselig (med småbutikker), men kanskje ikke noe som fenget meg sånn veldig. 





Dette fikk også bli en transportdag, og så veldig mye var det ikke å rapportere. 



Jeg stoppet etter noen timer for en lunsj. 



Jeg gikk for Calamari, som var herlig. Men det var litt av en porsjon og jeg tror jeg mer eller mindre vagget bort til bilen etterpå. 



Litt søtt når de lesser på med pommes frites og frityrstekt blekksprut, for så å putte noe salat i et hjørne. Som om det plutselig gjør hele greia mer sunn. 😛 Jeg spiste ikke opp hele salaten...

Sanddyna virket bare til å ligge der, noen kilometer fra havet. Det var ingen mulighet til å kjøre inn, så det fikk bli med et bilde fra bilen. 



Jeg fant et greit motell et stykke nord for Perth og gjorde mer eller mindre ingenting resten av dagen. 

For neste dag var jeg tidlig ute og staket kursen mot Yanchep National Park. Det skulle sikkert være noe å gjøre, uten at jeg hadde helt kontroll på forhånd. 



I brosjyren fant jeg en flott oversikt over stier, og jeg la ut på en av de lengste. 





Ikke så ulikt mye av det andre. Det var ikke noe spesielt her som skilte seg ut, men var greit å røre litt på meg. 



Også i dag var det skyfritt og rundt tretti grader. 





Vannblemmene mine var nok ikke like begeistret. Den tåa jeg fikk problemer med ble fort bra etter medisiner, men samtidig fikk jeg problemer med den andre. Har nok fått et slag og virket som naglen var helt død. Litt øm, og blitt rød rundt roten av naglen. 



Det fikk bare vente til jeg var tilbake i Norge, men det fikk også bli siste tur for denne gang. 



Så fikk jeg øye på en koala som koste seg i treet sitt





Og da ble det Perth. 



Jeg fant et billig (men bra) motell ganske sentralt, i gåavstand fra sentrum (ti minutter). 



I morgen fikk jeg starte utforskning av byen. Nå hadde jeg nok med å gå på bena, og medisinen ble pizza og påskesjokolade. 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar