mandag 2. april 2018

[2018] Dag 26 & 27: Rolig og varmt

Skal ikke legge skjul på at føttene har fått gjennomgå, så jeg stiv, samt vannblemmer både her og der. Dermed var jeg bare rundt på ulike utkikkspunkter i nærheten denne morgenen. 



Det var allerede blitt ganske varmt der jeg småhaltet rundt med vannflaska mi. 😛





Jeg må forresten være verdens største fluemagnet. Uansett hvor jeg gikk disse dagene, svermet det av mygg og fluer. Som alltid virket det som jeg var den eneste som måtte vifte som en gal annenhvert sekund. Tenk om jeg hadde hatt like sterk tiltrekkingskraft på damene? 





Det var en del andre turister, og nå var det også påske. 





Jeg kjenner ikke til historien, men jeg tro at også disse formasjonene kom fra tiden der Australia var del av et større kontinent. 



Jeg prøvde meg ikke på noe vågalt her og holdt meg på flaten. 



Dette var direkte vest og vestover er det kun hav, helt frem til østkysten av Afrika. 



Senere på dagen tok jeg turen innom noe som het Rainbow Jungle, som hadde en del ulike fugler. 



De i bur var ikke like spennende, men jeg likte de som fløy fritt rundt. 







Hva var det som ikke skjedde? 😛



Denne dagen ble en av mine rolige dager, der jeg for det meste holdt meg i leiligheten. Skal jeg ha energi til mer fremover, må jeg samle litt krefter. 



Varmere ble det og nå var det nok rundt trettifem. Det gjorde egentlig ingenting. Utrolig hvor fort en blir vant med det. 





Kalbarri var vakkert ved innkjøring og leiligheten lå litt til høyre for bildet her. 



Rolig dag, rolig kveld og rolig middag. 



Fremdeles fint vær neste morgen og jeg skulle nå ta en morgentur rundt den lille åsen jeg kikket på i går. 





Det var ikke en utfordrende eller lang tur, men var mest for å bevege meg litt. 



Som de fleste sikkert har fått med seg, er jeg ikke verdens største badenymfe. Men jeg kunne egentlig fint hoppet uti her, hadde det ikke vært for at bølgene var litt vel kraftige. 



Da trasket jeg heller videre mens jeg suttet på vannflaska. Jeg har sutret og klaget over at det har vært for mye is og snø til å gå særlig i fjellene hjemme, så da kan jeg ikke klage når det er full sommer. 



Det er mer krevende, men jeg liker generelt å gå i høyere temperaturer. 

En liten stopp på stranden før jeg kjørte videre. Ikke så mange bølger her, men jeg beholdt nå shortsen på. 





Jeg la om i retning Perth, med et stopp rett i nærheten for lunsj. Temperaturen steg og i det jeg parkerte for å spise, viste måleren 44 varmegrader. Sånn femti grader varmere enn hjemme. 😂





Men så fantastisk utsikt fra piknikbordet. 🙂



Jeg gikk litt rundt og tok bilder, men noen lang tur i denne varmen var nok ikke det smarteste. 





Noe det også ble advart om her i aller høyeste grad. 



Etter en kjapp skive, kjørte jeg videre sydover. Ikke akkurat så mye rundt her, og dette var vel det ultimate symbolet på at jeg var langt unna sivilisasjonen.





For kvelden ble det tatt en stopp på et motell i Geraldton, for jeg hadde akkurat funnet på en sak å gjøre neste dag, som nok skulle belaste føttene mine ytterligere. Så får vi se hvor lurt det var. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar